Mamy wpływ na to jak wyglądamy! Czy będziemy szczupli, czy też będziemy zmagać się z nadwagą.

Choć tendencja do tycia jest uwarunkowana genetycznie, to możemy jednak dbać o formę na różne sposoby. Jeśli mamy problemy z dobraniem właściwej dla nas diety, udajmy się najpierw do dietetyka, który z pewnością udzieli nam wszelkich wskazówek dotyczących odżywiania oraz zaleci konkretną dostosowaną do naszych potrzeb dietę.

Dieta powninna by bogata w substancje odżywcze, jak warzwa, owoce, produkty pełnoziarniste, ryby morskie.

Aby być szczupłym należy ograniczyć cukier i słodycze oraz produkty mocno przetworzone: zupki chińskie, chipsy, chrupki. Lepiej spożywać 4 -5  mniejszych posiłków dziennie, niż 2-3 duże, które organizm będzie musiał tracić sporo energii na ich strawienie. Należy zwiększyć aktywność fizyczną podczas dnia. Dobrze jest ćwiczyć minimum przez 15 minut dziennie. Aby zrzucić nadwagę, należy ćwiczyć trochę więcej, a najlepiej uprawiać jakiś sport typu bieganie, fitness, pływanie, siłownia. Należy ograniczyć zbędne kalorie, słodkie przekąski między posiłkami zamień na owoce bądź orzechy. Sprawdzaj na opakowaniu ilość kalorii, zawartość tłuszczu. Na wielu produktach podana jest zawartość kalorii i tłuszczu w przeliczeniu na 100g produktu, zwróć  uwagę na wagę produktu spożywanego. Z wiekiem zwalnia nasz metabolizm, dlatego ludzie starsi tyją z wiekiem. Dlatego należy uwzględnić i jeść mniej niż jako 20- latek. Nie należy przesadzać z odchudzaniem, najlepiej róbmy to stopniowo. Powinno się schudnąć o 10 % wagi wyjściowej w ciągu 6 miesięcy.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułDieta 3 minerałów
Następny artykułCholesterol

Od wielu lat pracuje jako dietetyk i doradca żywieniowy. Jest zwolenniczką jedzenia wszystkiego,
na co pozwala nam organizm. Zamiłowanie do sportu i aktywności fizycznej skłoniło mnie do głębszego
zapoznania się z wpływem spożywanych posiłków na organizm ludzki.