Ostatnimi laty to pojęcie stało się modne. Wiele osób, zwłaszcza kobiet korzysta z zajęć fitness czy aerobik. Te dwa pojęcia nie są jednak synonimami.

‘Fit’ z języka angielskiego oznacza znajdować się w szczytowej formie dzięki odpowiedniemu treningowi. Pojęcie fitness utożsamia się ogólnie z ideologią dążenia do sprawności fizycznej, jak i psychicznej dzięki ćwiczeniom. Dzięki niemu lepiej czujemy się na duchu i umyśle. Aerobik natomiast jest formą fitnessu nastawioną na wzmacnianie mięśni.

Początki aerobiku sięgają lat sześćdziesiątych. W Polsce od kilku lat kluby fitness znajdują coraz więcej chętnych chcących aktywnie i przyjemnie spędzać czas.

Ludzie zaczęli cenić zdrowie, które „kosztuje”… Z roku na rok klubów fitness przybywa. Głównym rodzajem fitness jest modny dziś aerobik. Fitness jest pojęciem wieloznacznym; to kondycja fizyczna i ogólna sprawność organizmu. Należy dodać, że fitness ma wymiar wiekowych.

Wysiłek fizyczny jest niezbędny dla naszego zdrowia, świetnie wpływa na ogólną wydolność i sprawność naszego organizmu.

Udowodniono, że trening siłowy zmniejsza ryzyko osteoporozy, cukrzycy oraz raka jelita grubego, poprawia sen, zwiększa przemianę materii, ułatwia redukcję i pozwala kontrolować wagę, pobudza krązenie, a co najważniejsze poprawia nam samopoczucie. Rodzaje ćwiczeń siłowych uzależnione są od efektu jaki chcemy uzyskać, oprócz modelowania naszej sylwetki.

[vlikebox]

Ćwiczenia na odchudzanie

– STEP (intensywne ćwiczenia choreograficzne z podestem, podczas których intensywnie pracują uda, ręce i biodra; dla osób mających zdrowe stawy i kręgosłup)

– POWER STEP (dość intensywne ćwiczenia przy szybkiej muzyce dla osób zawansowanych)

– FAT BURNING (różne ćwiczenia o zmiennej intensywności na wybrane partie mieśni mające za zadanie szybsze spalanie tłuszczu)

– SPIN-BIKE, SPINNIG, AEROBIKING (ćwiczenia na rowerach stacjonarnych z przerzutkami)

Ćwiczenia z nastawieniem na mięśnie ud, brzucha i pośladków

– BPU (ćwiczenia na dolne partie ciała)

– ABS (ćwiczenia na mięśnie ud, brzucha i pośladków przy użyciu ciężarków)

– BBS (gimnastyka brzucha, bioder i pośladków zakończona ćwiczeniami rozciągającymi i odprężającymi)

– BS (body sculping, ćwiczenia mające na celu rzeźbienie sylwetki z wykorzystaniem gum, hantli i ciężarków zakładanych na nogi)

Inne formy zajęć fitness

– TBC (zajęcia wzmacniające o charakterze aerobowym, mający na celu kształtowanie sylwetki, wzmocnienie kości, zajęcia dla średniozaawansowanych i zawaansowanych)

– ABT (ćwiczenia wzmacniające, ujędrniające miejsca, gdzie gromadzi się cellulit – uda, pośladki, brzuch i ramiona, zajęcia dla początkujących i średniozaawansowanych)

-AEROBIK DANCE (ćwiczenia rytmiczno-taneczne z elementami ruchów ramion i tułowia, dla osób lubiących ruch i muzykę)

–  BODY SHAPE (ćwiczenia wzmacniające i rzeźbiące sylwetkę przy wykorzystaniu ciężarków, gum,  obciążników na nogi przeplatane z układami choreograficznymi, zajęcia dla początkujących i zawaansowanych)

– PILATES (spokojny, wzmacniający trening całego ciała przy muzyce relaksującej. Do ćwiczeń należy rozciąganie, spinanie i rozluźnianie mięśni. Wysmukla, relaksuje, uczy poprawnego oddychania)

– HI – LO (ćwiczenia o dużej intensywności, polegające na ciągłym wykonywaniu skoków , podskoków i obrotów mające na celu wzmocnienie układu sercowo-naczyniowego i poprawienie kondycji)

–  INTERWAŁ (zajęcia częściowo o charakterze aerobowym oraz trening wzmacniający na stepie, dla średniozaawansowanych)

– STRETCHING (ćwiczenia rozciągające mięśnie, napina się dany mięsień na kilkanaście sekund, a następnie powoli rozluźnia, bardzo ważny podobnie jak w pilatesie jest równomierny oddech).

[vlikebox]

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułZioła w okresie menopauzy
Następny artykułŻywność bez utraty cennych witamin i minerałów

Od wielu lat pracuje jako dietetyk i doradca żywieniowy. Jest zwolenniczką jedzenia wszystkiego,
na co pozwala nam organizm. Zamiłowanie do sportu i aktywności fizycznej skłoniło mnie do głębszego
zapoznania się z wpływem spożywanych posiłków na organizm ludzki.